Hell week challenge

Hell week challenge, hell yeah.
Sedem dní, sedem výziev, sedem pravidiel. Charakterizuje Hell Week Challenge, výzvu podľa rovnomennej knihu Hell Week, seven days to be your best self.  od nórskeho autora, bývalého vojaka Erika Bertranda Larssena.

Kto ma už nejaký čas pozná, vie, že to nie je prvý krát, čo sa púšťam do spomínanej výzvy.

Viem, že mi toho dala dosť keď som sa jej zúčastnila naposledy. Odhliadajúc od svalovice mi výzva poskytla čas na sebareflexiu, spestrenie všedných dní a do nezanedbateľnej mieri nakopla moju produktivitu.

Ukázala mi, že na to aby som stíhala svoje povinnosti, nepotrebujem štyridsaťosem hodín. Stačí keď si trošku privstanem.

No v neposlednom rade som si s dokumentovaním tejto výzvy dala záležať a nechcem aby úplne upadla do zabudnutia po tom, ako dokončím migráciu z blog.cz, ktorú som zahájila dnešným dňom. Keďže po tom procese už neodvratne odstránim svoj starý blog.



Pravidlá výzvy

1. Early to bed, early to rise. 
Alebo: "skoro spať, zavčasu vstať."
Pri tomto pravidle sa odvoláva na vstávanie o 5:00 a ukladanie na spánok o 22:00.
Pravda všetci sme individuálni a nie každému vyhovuje sedem hodín spánku. Stretla som sa aj s tým, že niekto z účastníkov výzvy chodil spať už o 21:00 a vstával o 05:00.
2. Look your absolute best at all time.
Slovom dbať o upravený zovňajšok. 

3. Exercise to the extreme.
Teda cvičením dosahovať a prekonávať svoje osobné limity.
4. Stick to a helthy diet.
Držať sa zdravej stravy. Pointou je na týždeň si vyskúšať fungovať bez maškŕt, ktoré máme radi. Príklad: presladené bublinkové nápoje (zúbky sa len poďakujú), fast food, energeťáky, alkohol, čipsy, káva dokonca aj čokoláda je zakázaná.

Pre niektorých to môže byť nemalá obeta a presne o to tu ide. Inak by sa ani výzva nevolala Hell Week.
5. Take charge of your digital life.
Získať kontrolu nad životom na sociálnych sieťach znie zaujímavo. Jednoducho vyhýbať sa súkromnej korešpondencii či bezduchému scrollovaniu facebookovej nástenky počas pracovnej doby.
Navyše je úplne zakázané pozerať televízor počas Hell Week.
6. Get hyperfocused.
Podľa opisu a vlastného umu by som to pravidlo preložila v štýle nevenovať sa tristomilión veciam naraz. Taká mňamka, pre tých, kt. si ťahajú prácu no najmä frustráciu z nej domov. Na konci dňa sú aj dôležitejšie veci. Odpočinok, rodina, priatelia, telefonát blízkym na druhom konci republiky a pod.
7. Step up your game.
Ako sa uvádza: "Hell week, je skúškou vôle a sily. Pritom vašou úlohou je dať do toho všetko."
Slovom neflákať sa! Nemožno čakať výsledky ak sa nehrá aspoň orientačne podľa pravidiel.
Existuje ešte také doplnkové pravidlo aby si účastník výzvy zachoval pozitívnu náladu. Alebo sa o to behom týždňa neprestajne pokúšal.
Na internetových stránkach, je ďalej možné dopátrať sa k výzve ako Hell Week, nová výzva z Nórska. (Orientačne cca z roku 2017.) Z tých článkov sa dá zistiť, že každý jeden deň sa zameriava na špeciálnu úlohu. Najčastejšie sú rozdelené podľa dňa v týždni. 
Keďže ja som o jeden deň pozadu, tak môj Hell week challenge nezačne od pondelka ale utorka a pre pokoj v duši (aby sa mi to nemiešalo) uvádzam témy v nasledovnom formáte:

Prvý deň
Zaznamenávanie zvykov a zlozvykov, uvažovanie o tom, ako im predchádzať. Rozhodovanie sa, ktoré zo zvykoch udržať a ktoré nie. Tak isto je kľúčové popremýšľať o svojich dobrých a zlých vlastnostiach. Toľko v kocke. Do určitej mieri ide o akúsi sebareflexiu.

Druhý deň
Sústredenie sa na vykonávanú činnosť. Mindfulness.

Tretí deň
Naplánovanie úloh na obdobie nasledujúceho dňa, týždňa, mesiaca.

Štvrtý deň
Vystúpenie z komfortnej zóny. Toho súčasťou je aj ponocovanie zo štvrtého dňa na piaty. No len v prípade ak si je účastník vedomý, že mu to nespôsobí zdravotné ťažkosti. (nevoľnosť, epileptický záchvat a pod.)

Piaty deň
Odpočinok.

Šiesty deň
Sústredenie sa na pozitívne veci. Pozitívne myslenie. Akýsi oddych na druhú.

Siedmy deň
Bližšie nešpecifikovaná odmena.


Presnejšie informácie uvediem v nasledujúcej sérii článkov. Resp. sérii hlásení na konci jednotlivých dní.



Zhrnutie:
7 dní so 7 témami (viď. vyššie)
7 pravidiel:
Skoro spať, skoro vstávať.
Nezanedbávať zovňajšok.
Venovať sa fyzickej aktivite.
Vylúčiť zo stravy škodlivé potraviny.
Obmedziť soc. siete a vylúčiť pozeranie TV.
Naraz sa venovať iba jednej veci.
Dodržiavať pravidlá a zostať pozitívny.


Rozcestník


Záverečný komentár k Hell week challenge



Komentáre