Richard A. Knaak: Warcraft #1. Den draka

Autor: Richard Allen Knaak
Kniha: Warcraft #1: Den draka
Vydanie: FANTOM Print, Ostrava 2010
Preklad: Ján Netolička
Žáner: fantasy
Obálka: Sam Didier

Úvod do trilógie: Den draka je prvý diel z trilógie Warcraft. Úprimne mám guláš zo všetkých diel vo svete WoW. Dokonca aj s prihliadnutím na to, že niektoré tituly sa volajú World of Warcraft: niečo, ako napr. World of Warcraft: ARTHAS, Rise of the Lich King od Christie Golden, kým iné majú v názve len Warcraft, ako aj v prípade tejto novely Warcraft: Day of the dragon.
Navyše, na umocnenie chaosu, každú knihu píše iný autor. (Resp písal.)
Potom nájdem iné knihy zo sveta WoW od Knaaka, čo je už ale úplne iná trilógia, ako tomu svedčí i podnadpis Válka prastarých 1-3. Slovom je to dosť mätúce.

Ak je však moje pátranie správne, voľným pokračovaním Dňa draka je Warcraft: Lord of the clans od Christie Golden (o náčelníkovi Thrallovi z Frostwolf klanu.)

Tretím pokračovaním tejto "trilógie" je Warcraft: The last guardian od Jeffa Grubba. (Tam som tak celkom nepochopila o čom bude. Určite sa objaví Garona, kráľ Llane a Anduin Lothar, čo mi dáva letmý náznak, že by mohlo ísť o zavraždenie Stormwindského vládcu.)


Informácie o knihe: Vráťme sa ale k prvej knižke, Deň draka. Tá hovorí o misii dalaranského čarodejníka Rhonina (Aliancia), ktorý sa pred Kirin Tor (rád čarodejníkov) snaží očistiť svoje meno po neúspešnej misii, na ktorej zahynuli jeho druhovia. Touto misiou ho poverí člen Kirin Tor, spočiatku vystupujúci pod menom Krasus.
Úlohou Rhonina je za pomoci elfskej hraničiarky Vereesy Windrunner oslobodiť jeden z piatich aspektov a to aspekt života, teda kráľovnú rudých drakov, Alextraszu. Ju v tých časoch väzní Horda (orkovia, goblini) v pohorí kedysi obývanom trpaslíkmi, v Grim Batole na území Khaz Modan. 
Tam z jej mláďat cvičia hrozivú letku orckej armády. Všetko však naberie nový spád, keď sa do záležitosti "vmieša" Smrť na krídlach Deathwinga. (Dnes som samý poetizmus.)
Aliancii zas hrozí rozvrátenie jej vodcov "z vnútra" a svoje si robí aj jediný z Alextrasziných druhov, ktorému sa podarilo zostať na slobode s cieľom, oslobodiť svoju kráľovnú. Otázkou zostáva, či sa to jemu alebo Rhoninovi podarí ešte než s ňou Deathwing zúčtuje?


Komentár: Priznám sa, počas čítania knihy nastavenej z hľadiska pro Aliancie, kde to Horda je tá strašná, ma prinútilo zapochybovať o svojej lojalite k Horde. Napokon som sa rozhodla prestať fandiť konkrétnej strane ale zamerať sa skôr na fandenie jednotlivcom. Je to pre to, že Aliancia sú pokrytci pobláznení svetlom a Horda ukrutní barbari pod vplyvom démonov Légie, teda ak tomu správne rozumiem podľa všeobecného ponímania. Slovom nie je jasne daná strana dobra a zla, pričom obe strany majú maslo za ušami. Je však ľahšie fandiť konkrétnej osobe, v mojom prípade, napr. rudému drakovi Korialstraszovi v jeho záchrannej misii.

Z druhej strany Deň draka ma spočiatku nadchol, potom dlho nudil, no opäť zaujal keď sa objavil drak Deathwing.
Žiaľ samotný Rhonin bol na môj vkus možno až neuveriteľne silný na človeka. (ahem.....Mary Sue (d)efekt........ahem)
No len čo som knihu začala považovať za rozprávku a že rozprávky majú dobrý koniec. Že áno? Tak mi dej ani nevadil. Aj keď ho napísal Knaak tak ako napísal.

Komentáre

  1. Už dlho sa snažím dostať sa k prečítaniu Warcraftu, vďaka za motiváciu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš začo. Prečítaním rozhodne nič nestratíš. :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára