Tretí deň HW: Plánovanie

Plánovaním z hľadiska manažmentu rozumieme takú činnosť, ktorá sa zameriava na určenie cieľov, stanovenie zdrojov a postupov.


Postup tvorby plánov: 

1. Formulovanie cieľov

Ja neviem. Napríklad chcem byť produktívnejšia.

Netreba však zabúdať, že ciele musia byť presné. (Chcem zvýšiť svoju aktivitu na blogu.)
Musia byť merateľné. (Na miesto jedného článku za mesiac, chcem publikovať štyri články mesačne.)
Z predošlého bodu vyplýva aj to, že by mali byť časovo ohraničené. Aby sa ich efektivita dala lepšie vyhodnotiť. (Aj keby to malo byť niekoľko rokov alebo abstraktné ako: chcem si zabezpečiť bývanie skôr než si založím rodinu.)

2. Analýza podmienok a prostredia
Ak zostanem pri článkoch, tak v tomto bode sa snažím zhodnotiť svoju situáciu. 

Publikujem len raz do mesiaca. Chcem to zmeniť? Prečo to chcem zmeniť? Ako to môžem zmeniť? Neovplyvní to kvalitu článkov? Čo urobiť aby frekventovanejšie publikovanie nezhoršilo kvalitu článkov?
Čo mi môže pomôcť? Appka, ktorá by mi pripomínala, že je načase písať? Pomôže mi stanovenie si deadlinov?
A týmto sa pomaly dostávam k tretiemu bodu.

3. Príprava, prehodnotenie a výber alternatív
V tomto bode sa zameriavame na spôsoby a prostriedky, ktorými môžeme dosiahnuť svoj cieľ.

Pridať si do kalendára pripomienku o blížiacom sa deadline. Naverbovať niekoho aby ma pred deadline bombardoval správami. Vypnúť si notifikácie na sociálnych sieťach aby som mohla nerušene písať. Dopriať si odmenu za každý napísaný článok. Aj to sú niektoré z množstva použiteľných alternatív.

4. Implementácia plánov
Smeruje k uvedeniu plánov do života a prípravy ich realizácie.



Toľko k poučkám. Osobne sa v tomto cítim dobre. Vlastne by som sa cítila zle práve kebyže neplánujem. (To som si včera vymeditovala. Že by som mala zapracovať na svojich improvizačných schopnostiach. Hah!) 

Žiaľ často nadobúdam pocit, že toľko plánujem písať, až v skutočnosti zabudnem na to hlavné, na písanie. 

Navyše sa to v súčasnej situácii (kde sa ťažko plánuje čokoľvek) javí skôr ako príťaž, než riešenie. Ako spôsob deptať sa viac, než je to nutné. 

Zhrnutie:
Žijem! Píšem. Plánujem. Na počudovanie aj pravidlá dodržujem. 

Je zaujímavé, že počas mojich predošlých pokusov s výzvou, mi najväčšie ťažkosti spôsoboval spánok. Resp. jeho nedostatok pre môj organizmus. Ovšem vďaka bývalej práci sa to stalo súčasťou môjho režimu.

Teraz mi naopak spôsobuje väčšie problémy absencia rôznych pochutín. Nehovoriac, že po cvičení (ešte aj pred pauzou niekedy cca koncom februára) som bola zvyknutá zošrotovať kadečo. 

Inak som trochu premotivovaná v blogerskom klube (čakám kedy ma už správkyňa pošle do péčka) a snažím sa čo to zosysliť aj na svojich karikatúrach blogov. Chystám sa migrovať z blog.cz. Dôraz kladiem na slovo "snažím". Neviem no. 

Posledné týždne som svoje voľné dni doslova trávila váľaním sa na gauči. Preto ma milo prekvapilo vedomie, ako dlhé vedia byť tie dni.

Kto vie, ako sa budem vyjadrovať štvrtý deň, keď budem musieť vystúpiť z komfortnej zóny a ak sa podarí, tak noc nespať.





Komentáre