Ruža ruží

V prvom rade prajem príjemné sviatočné obdobie.
Okrem toho sa na vás obraciam s akousi "ochutnávkou" jednej zo záležitostí, na ktorej som poslednú dobu pracovala.
Túto veršovačku som pôvodne chcela pomenovať Óda pre Guinevru, až som sa nakoniec dopracovala k tejto analógii ruže, ako symbolu lásky.


Závoj slnečných lúčov
na jej útlych pleciach
trbliece sa ani sto,
ba, tisíco jemných perál.

Svieži pôvab, mladosť
i všeznajúci vrúcny pohľad,
odoženie každé mračno
a ktorýkoľvek chmár .

Až na jeden, až na ten,
čo ju väzniť neprestáva.
Jedinou mojou otázkou
po tom všetkom zostáva:

Kto mladuchu zbaví okov
do ktorých ju uvalí zlo?
Zachráni ju svojou láskou
a tak vykoná hrdinstvo?

Komentáre

  1. Je to niečo nové, čítať od teba veci o romantike. Takúto ťa ešte nepoznám. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No a to keby si videl moju bokovku, s ktorou podvádzam tento blog. (Čisto veršová žumpa.) To by si pozeral, čo sa tam dá nájsť. Haha.

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. To je tak, keď si človek hľadá cestu zo svojej komfortnej zóny. :-D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára